Brand

7 legi ale brandului de la experti de renume mondial

Toata lumea admite ca daca vrei sa ai o afacere de succes ,atunci pe aceasta trebuie sa o vezi din perspectiva construirii brandului afacerii tale.
Care sunt sfaturile cele mai bune pe care expertii in brand le recomanda ?
Despre ce linii directoare vorbesc toti specialistii ?
Care sunt cele 7 legi ale brandingului ?
Daca ai rabdare sa citesti pana la capat ,iti aducem sfaturile expertilor care te vor ajuta sa iti construiesti un brand puternic si care face diferenta in piata in care activeaza.
Peste tot vedem o concurenta acerba pentru atentia clientilor,in acest caz daca vrei ca spre tine sa vina o parte insemnata dintre posibilii clienti ,atunci ai nevoie sa asculti sfaturile specialistilor.
Nu doar sa le asculti si apoi sa le uiti ci sa le asculti dupa care sa le pui in practica.
Va oferin 12+1 sfaturi ale expertilor de brand, ei va vor vorbi despre :identitatea de brand,angajamentul oamenilor fata de brand,consecventa si coerenta brandului,ADN-ul brandului,povestea brandului,amplificarea brandului.
Fiti cu bagare de seama,avem mesaje concentrate ,luati aminte le ele:

1.Unicitataea identitatii de brand

''Cea mai mare greșeală  pe care un antreprenor  o poate face este sa aibe o identitate de brand prost definit.'' ne spune Dan Scalco(Fondatorul și director de marketing la Digitalux )
''Logo-ul companiei dumneavoastra,  culoare si elemente grafice pot parea un lucru simplu, dar având un logo, care este în mod distinct și ușor de recunoscut ca fiind al dumneavoastra vă poate ajuta afacerea să iasă în evidență dintr-un câmp aglomerat de concurenți.'' este parerea specialistei  Ivy Cohen.(Ivy Cohen administreaza Ivy Cohen Corporate Communications)
Dan Einzig ,CEO la Mystery, agentie de design de brand ,afirma :''Incercati sa sculptati propria identitate distincta ''.

2.Consistenta si consecventa brandului tau

Bo Bothe, Will Cunningham, Elizabeth Tindall and Leslie Rainwater ( in articolul  Brand Consistency: Learn Strategies That Build Business Value) afirmau
   „Un brand consecvent ajută la creșterea valorii globale a companiei dvs. prin consolidarea poziției pe piață, atragerea clienților o mai bună calitate ,cu rate de retenție mai mari și creșterea valorii percepute a produselor sau serviciilor tale.“
Yvy Cohen facea urmatoarea remarca in legatura cu ,consistenta brandului:''Păstrați logo-urile dumneavoastră și alte aspecte ale brand-ul într-o identitate deliberată pentru logo-uri, ambalaje, marketing și mesagerie, pentru diferite produse sau în diverse canale pentru aceleași produse.''

4.ADN-ul brandului tau

Vorbind despre cum ia nastre un brand in mod corect ,Annick Jehanne afirma :'' Gândește-te la un concept foarte bun, care să fie diferit, clar, puternic, relevant și pe care să poți construi ani la rând. Aceasta este etapa creării ADN-ului unui brand. Fii sigur că ai alături de tine oameni competenți care să acopere partea de Producție, Vânzări, PR, care reprezintă cele trei departamente cheie la începutul oricărui brand. Investește în imagine: fotografii bune, elemente grafice.''(Annick Jehanne este fondatoarea companiei de moda HubMode)
Iata care este punctul de vedere al lui Jeff Bullas despre aceasta :„Construieste - ti propria platforma online , cum ar fi un blog sau site - ul pe care îl dețineți, apoi amplifica conținutul și să se angajeze cu publicul dumneavoastra  pe rețelele sociale.“(Jeff Bullas este antreprenor, blogger, autor, marketing și de lucru cu branduri personale și de afaceri pentru a optimiza online)
O completare in legatura cu ADN-ul brandului ,o gasim la Paul G.Brunson care zice  „Primul loc pentru a începe în construirea și creșterea  brandului este de a ști ce cred oamenii despre tine.“

5.Angajarea oamenilor cu brandul

Aceasta pare destul de evident ,dar exista un aspect demn de retinut ,si pe care Dan Scalco il observa foarte bine :''Nu contează cât de bun este produsul dumneavoastra în cazul în care brandul nu angajeaza oamenii: Ei vor merge pur și simplu în altă parte, și rapid.''

6.Brandul personal amplificat

Daca afacerea ta se centreaza in jurul persoanei tale , acest sfat de la Shama Hyder te poate ajuta,ea zice  „Brand - ul personal este întărită sau slăbită de conexiunea la alte mărci“,iar un alt sfat este acesta „Găsiți modalitati prin care relatia cu branduri puternice pot ridica brand - ul propriu cu caracter personal.''(Shama este fondator si CEO la Marketing Zen )

7.Povestea brandului

Parte integranta a brandului ,iata trei sfaturi in aceasta directie :
Hannah Fleishman (Maneger de programe si recrutari la HubSpot) ne aminteste  ca „Toate comunicațiile și activele de marketing ar trebui să spună povestea mărcii tale.“
„Brandingul este ceea ce spun oamenii despre tine, atunci când nu sunt în cameră cu tine“  remarca ca tu ai de spus o poveste prezenta si viitoare Jeff Bezos(CEO la Amazon.com).
Si atat de frumos spus de catre Scott Bedbury(Fondator si CEO la Brandstream, agentie de construire a brandului) ''Un brand este o poveste care trebuie spusa mereu.'' 
Aceste 7 legi ale construirii brandului pot fi pilonii care te vor propulsa in fata altora si mai ales inaintea acelora care nu isi pun problema ca afacerea lor trebuie sa aibe un brand,cat si in fata celor care privesc la alte branduri dar ei niciodata nu fac pasii necesari corecti.
Inchei ,citandu-l pe Jonathan Long  (Fondator, Market Domination Media )care ne avertizeaza dar si ne focuseaza :„Niciodată nu vei mulțumi pe toată lumea, așa că nu încercați să fie totul pentru toată lumea. Învață să fie cel mai bun posibil pentru a influenta un  set specific de utilizatorii.“
Daca ti-a placut, distribuie .....daca vrei sa adaugi ceva,comenteaza . Cu apreciere,Costel Arotaritei.