Conceptia de marketing

Cele 4 componente consacrate

ORIENTAREA SPRE PRODUCTIE

Este una dintre cele mai vechi conceptii, ea este caracteristica acelor afaceri care pun accentul pe productia in masa, ele vor produce din ce in ce mai mult si mai eficient, la preturi avantajoase, atat pentru clienti, dar si pentru cei care vand. In aceste cazuri, organizatia se va concentra pe o imbunatatire si perfectionare a productiei, sa o sporeasca cat mai mult si astfel sa poata scadea costurile unitare.  

Producand foarte mult, avand vanzari foarte mari, intr-un fel compenseaza pretul mic si astfel continua sa reziste in piata.Multi specialisti considera ca aceasta nu poate fi decat o solutie pe termen scurt, cand exista o foarte mare cerere intr-o anumita directie.

ORIENTAREA SPRE PRODUS

Se caracterizează prin concentrarea atenţiei  asupra îmbunătăţirii performanţelor produsului, a calităţii, a înfăţişării, fără a ţine seamă de cerinţele consumatorului pe care uneori le interpretează greşit. Astfel, adesea ocolesc dificultăţile ce le au consumatorii în manevrarea produselor sau nu sesizează învechirea produselor lor şi apariţia altora in piata  care pot duce la faliment business-ul .

ORIENTAREA SPRE VANZARI

Se bazează pe faptul că oamenii nu cumpara suficiente produse sau servicii, in acest caz, organizatia incearca sa isi influenteze posibilii clienti, prin persuasiune si promovare, incercand sa-i convinga. Este o conceptie care pune accentul pe interesul organizatiei si nu pe interesul clientilor.  

Poate fi profitabila pe termen scurt, fiind vandute produsele existente, produse pe care poate clientii nici nu le vor, dar pentru ca ai fost convinsi, ei le cumpara.

In aceasta conceptie se doreste atragerea de clienti care sa cumpere si nu obtinerea de clienti loiali, dupa vorba ''are balta pesti''. Preocuarea este vanzarea imediata pe care o considera mai importanta decat vanzarea repetata.

Cel mai frecvent se apelează la această concepţie, când s-a ajuns la supraproducţie şi deci obiectivul organizaţiei este să vândă ceea ce s-a produs. Această orientare implică asumarea unor riscuri mari, întrucât reputaţia organizaţiei poate fi subminată de cumpărătorii nemulţumiţi de produsul sau serviciul care au fost convinşi să-l cumpere şi care pot face reclama negativa. 

ORIENTAREA SPRE MAERKETING

Este o abordare a afacerilor care vizează înfăptuirea obiectivelor organizaţiei prin satisfacerea dorinţelor şi necesităţilor consumatorilor. Această concepţie plasează consumatorul în centrul atenţiei organizaţiei, ceea ce presupune cunoaşterea şi anticiparea dorinţelor clientului înainte de a decide ce să se producă sau să se vândă, astfel încât să dai clientului ceea ce el doreşte.  

Clientul  trebuie să se afle pe primul loc, cu cerinţele şi dorinţele lui, care trebuie determinate prin studii şi satisfăcute în condiţii de rentabilitate.

Optica de marketing oferă o perspectivă dinspre exterior către interior, de la clienti spre produse/servicii. Trebuie sa vezi cum evolueaza piata, in asa fel incat sa iti adaptezi ceea ce produci la cerintele acesteia.Piata este intr-o continua schimbare si transformare, iar afacerea ta trebuie sa se adapteze, altfel business-ul tau va disparea. 

Detalii suplimentare pentru orientarea spre marketing