Philip Kothler :

 “Marketingul este activitatea umană orientată în direcţia satisfacerii nevoilor şi dorinţelor prin intermediul procesului schimbului”

 

(Principles of Marketing – Third Edition, Prentince – Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Jersey 1986 p.4)

 

 

 

 

Jerome McCarthy: 

 “Marketingul semnifică suma tuturor eforturilor dirijate de către o întreprindere în vederea satisfacerii consumatorilor săi cu un profit”

Jerome McCarthy în lucrarea “Basic Marketing”  (1984, Homewood, Illinois, Irwin)
 

 

 

 

 

 Constantin Florescu:

“Marketingul este o concepţie modernă în orientarea întreprinderilor, concretizată într-un ansamblu coerent de activităţi practice, programate şi organizate prin utilizarea unor metode şi tehnici ştiinţifice”

 

(C.Florescu coord. “Marketing - Marketer Buc. 1992, p.21)

 

 

 

 

 

A. Denner, marketingul ca o formula:

Marketing = satisfacerea cererii + profitul

 

(A. Denner, Principes et pratique du marketing, Edition J. Delmas, Paris, 1971).

 

 

 

 

 

Philip Kothler:

“Marketingul este un proces social şi managerial prin care indivizi şi grupuri de indivizi obţin ceea ce le este necesar şi doresc prin crearea, oferirea şi schimbul de produse având o anumită valoare”

(Ph. Kotler - Managementul marketingului – Teora, Buc. 1997 p.35)

 James H. Myers:

''Marketingul poate fi privit din patru puncte de vedere şi anume : al economiei totale, a unei firme de afaceri, a clientului, a societăţii în ansamblu.''

(Marketing, Mc Graw-Hill Book Company, New York 1986 p.5)

CIMMB:

 “Marketingul este un proces managerial prin care se identifică, se anticipează şi se satisfac în mod profitabil cerinţele consumatorului”

 

(defniţie dată de Chartered Institute of Marketing in Marketing Business, nov. 1991, p.14)

M.C.Demetrescu:

“A adopta concepţia de marketing înseamnă a privi întreprinderea însăşi cu ochii consumatorului şi din punctul de vedere al exigenţelor acestuia, de a-i satisface cererea cât mai bine”

 

(M.C. Demetrescu, Mecanisme decizionale în marketing, Ed. Politică, Buc. 1983 p.23)

Norman Hart:

“Marketingul este un proces de planificare şi concepere a unor idei, bunuri şi servicii, de stabilire a preţului acestora, de promovare şi de distribuire a lor, astfel încât să satisfacă cerinţele individuale şi de grup ale clienţilor”

 

(definiţie dată de Asociaţia Americană de Marketing în Norman Hart, Marketing industrial – Ed. Codex, Buc. 1998, p.18.)

Elizabeth Hill:

“Deci, funcţia managerială a marketingului trece dincolo de activităţile administrative, mai degrabă limitate. Este o funcţie integrativă care ajută potrivirea nevoilor clienţilor potenţiali şi actuali cu scopurile organizaţiei prin intermediul schimbărilor”

(Elizabeth Hill şi Terry O’Sullivan – Marketing, Ed. ANTET 1997 p.11).

Philip Kothler:

''In marketing,  cheia pentru atingerea scopurilor constă în determinarea nevoilor şi cerinţelor pieţii şi oferirea satisfacţiilor dorite de consumator mult mai eficient decât concurenţii”

(Ph. Kotler – Principles of marketing, Third Edition, Prentice Hall Inc. Englewood Cliffs, New Jersey 1989 p.15).

Ce putem invata?

Aceste definitii ale marketingului ne spun ca acesta este un domeniu complex, de actualitate si cu implicatii profunde.

Cand esti la inceput, va trebui sa inveti mereu noi aspecte teoretice si practice din domeniul marketingului. Pe masura ce te vei dezvolta si pe masura ce afacerea ta va creste, vei intelege tot mai bine acest domeniu. 

Sfatul meu: invata si pune in practica repede!