Definitii ale marketingului

Exista cateva definitii devenite celebre, scrise de specialisti ai domeniului. Vrei sa le afli?

Componentele sistemului de marketing

Conceptia de marketing
Aici este filosofia dupa care iti construiesti activitatea de marketing. In mod practic filosofia iti va orienta activitatile de marketing. Conceptele consacrate:
Orientarea spre-  productie
Orientarea spre- produs     
Orientarea spre- vanzari     
Orientarea spre- marketing

Vezi mai mult...

Analiza afacerii
Pentru implementarea conceptiei alese, trebuie sa iti analizezi afacerea, respectiv directia in care vrei sa mergi. Poti fi la punctul ''zero'' sau  sa fii inceput ceva.
Atunci cand stii care este pozitia ta in piata, vei putea anticipa  modificarile care vor avea impact asupra clientilor.
Iata trei elemente de care vei avea nevoie...

Vezi mai mult...

Strategia de marketing
Ea marchează direcţia ce a fost aleasă pentru activitatea de marketing, obiectivele ce terbuie atinse şi mijloacele ce se vor utiliza în acest scop.
Strategia de marketing are două componente : delimitarea pieţei pe care se va acţiona şi alcătuirea mixului de marketing.
Ce inseamna acestea?
Ce trebuie sa stii?

Vezi mai mult...

Bonus A
43 de principii-perla de la antreprenori celebri
Beneficiul 1: te vor ajuta sa ai un start bun si sa te diferentiezi fata de concurenta.
Beneficiul 2: iti vor oferi sfaturi practice de folos afacerii tale.   
Beneficiul 3: te vor ajuta sa castigi timp,  daca le urmezi.              

Vezi mai mult

Tactica de marketing
Rolul tacticii este de a împlementa strategiile prin detalierea mai accentuată pe orizonturi de timp mici şi prin modificarea ei în funcţie de schimbările mediului.
Avem patru variabile controlabile de care afacerea noastra dispune: produsul/serviciul,
preţul,
promovarea si distribuţia. 

Vezi mai mult...

Managementul marketingului
Reprezintă  “analiza, planificarea, implementarea şi controlul programelor destinate să creeze, să extindă şi să menţină schimburile avantajoase cu consumatorii vizaţi, în scopul atingerii obiectivelor organizaţiei“ dupa  Ph.Kotler, G.Armstrong, J. Saunders, V. Wong in Managementul marketingului. Construieste un management eficient.

Vezi mai mult...

Specialistii in marketing
 Sunt de neînlocuit în structura organizatorică a oricărei firme. La inceput tu esti specialistul, respectiv asociatii, daca ii ai. 
Specialistii impun adoptarea concepţiei de marketing, vor stabili strategiile şi tacticile ce vor fi utilizate în mixul de marketing.
Ei trebuie să-şi îmbunătăţească  mereu  cunoştintele.

Vezi mai mult...

Bonus B
Vrei sa cresti un public angajat cu afacerea ta?
Beneficiul 1: Iti va spori increderea, ca merita investitia.
Beneficiul 2: Iti ofer 5+1 chei pentru succes in atragerea clientilor potriviti.
Beneficiul 3: Iti ofer 5+1 cai pentru diferentierea afacerii tale.

Vezi mai mult

Functiile marketingului

Cunoaste cele patru functii ale marketingului

Functiile marketingului

Detalii

De ce este important marketingul?

Iata 5 elemente de care trebuie sa tii cont

 

 

AFACERI INTERNATIONALE

Datorita globalizarii lumii afacerilor, cu posibilitatea sa iti oferi serviciile/bunurile aproape oriunde in lume, a devenit imperios necesar, sa fii in stare sa dezvolti o strategie globala de marketing. Sigur, pornesti de la punctul unde te afli si poti ajunge pana ''la marginea lumii''. Acesasta situatie amplifica importanta marketingului.

CLIENTII AU VALORI VARIATE

Desigur ca exista valori comune, dar intr-o societate din ce in ce mai complexa, cu un client din ce in ce mai informat, pretentios, sofisticat. Au aparut nevoi noi si dorinte noi, iar in aceasta pleada de varietati, marketingul ca instrument, iti vine in ajutor.

CONCURENTA PUTERNICA

Daca candva intr-un loc era un singur ofertant si nu trebuia sa isi faca grija ca nu are cumparatori, astazi in cele mai mukte locuri, a disparut aceasta perspectiva. Iar daca luam in calcul si comertul online, lucrurile se complica si mai mult. Daca vrei sa fii acela care te ridici deasupra majoritatii, atunci domeniul marketingului modern, trebuie sa faca parte din strategia afacerii tale.

COMPLEXITATEA AFACERILOR

Deoarece o afacere inca din faza initiala si pe parcursul dezvoltarii ei, devine din ce in ce mai complexa, integrand oameni, sisteme, interactiuni, obstacole, provocari; procesul de marketing joaca un rol important in toate aceste interactiuni.

MEDIUL GLOBAL DINAMIC

Acest aspect dinamic este in dezvoltare si expansiune, si atrage spre sine tot mai multe resurse si solicita tot mai multe raspunsuri la noile intrebari ale clientilor. Inca o data iese in evidenta importanta marketingului.

Tendinte in marketing

Detalii

Ne-ar placea sa auzim de dumneavoastra